Salam AidilAdha Buat Seluruh Rakyat Malaysia 2021

 


Salam Aidiladha diucapkan kepada seluruh rakyat Malaysia.

Aidiladha adalah hari kebesaran Islam yang disambut oleh umat Islam di seluruh dunia dengan penuh keinsafan dan pengertian yang besar. Kisah dan sejarah pengorbanan agung Nabi Ibrahim a.s dan anakanda Baginda Nabi Ismail a.s menjadi iktibar yang perlu sentiasa dihayati oleh seluruh umat Islam.
Aidiladha kali ini juga mengingatkan kita erti kesabaran dan berlapang dada dalam menempuh kesukaran dan dugaan hidup terutamanya pada masa penularan pandemik COVID-19 sejak lebih setahun yang lalu, ada yang kehilangan orang tersayang, berkurang atau hilang punca pendapatan dan tidak kurang juga terkesan baik daripada segi fizikal mahupun emosi.
Justeru, saya ingin mengajak tuan puan sekalian untuk tidak melupakan rakan-rakan / jiran-jiran di sekeliling yang menghadapi dugaan ini dengan memanjatkan doa kepada kita semua. Semoga Allah memberi kekuatan dan ketenangan untuk mengharungi dugaan ini.
Kita tidak boleh leka dan alpa. Sebaliknya, kita mesti terus berusaha untuk memutuskan rantaian COVID-19 dengan mematuhi segala SOP yang ditetapkan oleh kerajaan. Lindung diri, lindung semua.
Wabillahi taufik walhidayah wassalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Allahu Akbar, Allahu Akbar, Allahu Akbar, Walillahilhamd.
Wan Pulau Tioman

Post a Comment

0 Comments