Tanda-Tanda Lelaki Suka Anda Dalam Diam



kadang kadang kita rasa macam dia suka kat kita . tapi tak de pulak dia tunjuk yang dia suka . atau kita je yang perasan ? hihi . atau kadang kadang kita yang buta tak nampak yang diorang bagi signal . so , hari ni aku nak share sikit. kot kot ada tanda-tanda tu dekat diri korang ke ? jom baca apa yang aku nak rungkaikan!

Pertama!
manusia ni tak boleh lari dari keinginan untuk pandang benda yang dia suka . even kita ni nerd atau pemalu yang amat , usaha terakhir kita mesti cuma memerhatikan orang yang kita suka dari jauh . kan kan ? hei tak kan tak pernah usha intai intai crush kot . tipu lah ! so kalau korang perasan ada sorang mamat ni dok asyik curi curi pandang tu , you better watch out . sama ada dia tak puas hati atau dia suka . hahaha . dan biasanya bila kita tangkap dia curi pandang kita , dia akan cepat cepat pandang lain . ataupun bila kita tegur dia taknak mengaku atau cakap kita perasan .

Kedua!
lelaki yang suka dekat kita ni selalunya diorang akan layan kita kasar kasar . sebab dengan cara tu je diorang boleh datang dekat kita . so kalau dalam kelas tu tetiba ada sorang tu tak pernah layan korang baik baik , ada sebab lettew . tapi bila ada laki lain buli korang , dia akan protect korang .

Ketiga!
diorang ni jugak sanggup buat apa je bila kita mintak tolong . atau bagi apa je yang kita mintak . even barang yang paling dia sayang and tak pernah bagi orang lain sentuh pun , kalau kita yang mintak , insyaallah dapat . haha . 

Keempat!
tanda paling jelas sekali ialah bila kawan kawan dia yang mula mengejek ngejek korang berdua . dan di saat kita beria ia menafikan , si lelaki tu boleh buat ilek je . buat tak tahu macam tak ada apa apa . atau muka dia jadi malu malu dan semacam suka je .

Kelima!
si lelaki ni akan cuba sedaya upaya untuk jauhkan korang dari lelaki lain . so kalau korang tengah gurau gurau atau borak borak dengan lelaki lain tetiba dia menyampuk atau ajak laki tu pergi tempat lain , atau ape je lah .

Keenam!
bila korang tetiba tak ada dekat dalam kelas or kat mana mana , dia mesti akan tercari cari and tanya kawan kawan mana korang pergi.

Ketujuh!
mereka selalu buat benda benda bodoh dan memalukan diri depan korang.

Kelapan!
selalunya diorang akan buat macam macam lawak semata mata untuk tengok korang ketawa .

Kesembilan!
bila korang kutuk dia depan lelaki lain , dia akan jadi sangat marah . tapi dia tak akan sergah korang , dia just diam and bagi jelingan maut je . chewahh . tercabar kot kena kutuk dengan crush sendiri. haha.

Kesepuluh!
selalunya bila time balik dari sekolah or office or senang katanya berpisah la , dia mesti akan tengok korang balik dari jauh . Kalau ada dia serius tergila-gilakan korang ok! haha

Kesebelas!
bila anda ceritakan dekat si lelaki ni tentang lelaki yang anda suka , dia akan diam je . ataupun dia akan buruk buruk kan lelaki tu .

Kedua Belas!
last , bukti kukuh lelaki tu suka korang , bila dah terkantoi yang dia suka anda , dia akan sebolehnya cuba mengelak dari anda . bila bertembung tengah jalan tu dia mesti akan terkejut and cepat cepat pusing balik . bila berdepan pun jadi kekok dan malu malu je . dah sah la tu . tapi jangan confuse pulak . ada sesetengah lelaki mengelak dari korang sebab tak tahan korang asyik menggedik bila jumpa dia . hahaha .
sekian dari aku wan tioman

Gambar Menarik Pulau Tioman:

Post a Comment

23 Comments

  1. Semua ade pade si cinte...nampak gayenye suke same suke le tuuu...

    ReplyDelete
  2. hahaha betul gak...semua ada pada dia....huhuhu tat means sabar je lar sampai si dia luahkan perasaan nyer...excited....

    ReplyDelete
  3. ermmm.. nk tnya.. klu ssorng itu brtnya bhwa sma ada kita msih ada hati dgn dia?? apkh mksdunya? adkh dia msih simpan prsaannya trhdp kit??

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekiranya dia bertanyakan anda soalan seperti itu, boleh jadi dia masih mempunyai hasrat untuk memperisterikan saudari.. atau mungkin dia sekadar bertanya seandainya anda masih menyimpan perasaan itu, untuk dia berterus terang bahawa dia sudah tiada perasaan itu kepada anda.

      www.wanpulautioman.com
      www.percutianpulautioman.blogspot.com

      Delete
  4. Hey korg nk tanya aq suka sorg ni leps tu dia kata dia x suka aq. petang ni aku nampak dia nyan geng dia ...aku malu lepas tu dia x pandang aku sebab geng dia ejek yg dia nyan aku what that mean?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha..sama lh nn aq ..wktu dulu dy ckp x suke aq then aq bnci dy sesgt patu dy pulk mkin lama mkin pelik prangai dy tu slalu tgk aq ..senyum ..kkadang cmpak buku tulis kt aq mcm x ikhlas ..dy sruh kwn dy tnya kn ckgu yg aq klas ape thun dpn ..smpai skrg dh msuk 5 thun msih crush sesama mmg kiteorg ni jnis setia even tgk lelaki lain hensem or ppuan cntik tetap brsama ..smlm kt klas dy sruh mmber dy angktkn meja utk aq..mmg sweet ..malu2 jgk lh ..tpi macam awk ni mybe lain skit kot ..cuma beberape member dy tu adelah tgk aq and bbual nn dy ..even dy mata sepet aq tetap suke ..sbb aq ni jnis suke lelaki mata spet tu je ..and hati dy pun baik..dulu sklh rendah satu klas ..bile dh lama x satu klas thun ni baru lh satu klas smula naik f4 thun ni ..dy tu mmg plik hari pertama dduk sbelah aq esoknya x smlm ye hari ni x ..dy tu mmg plik.

      Delete
  5. 1,4,5,7,8,11 jd kt sy...tup2 tau die dh ade awek...huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. bersabar lah ye saudari.. apa yang berlaku tidak semestinya kita boleh terima dengan tenang.. carilah yang lebih utama, insyaAllah itu yang terbaik..
      ------------------------------------------
      jika hendak bercuti ke Pulau Tioman, boleh la menghubungi saya Abang Wan di 019-2941683.

      www.wanpulautioman.com
      www.percutianpulautioman.blogspot.com

      Delete
  6. Betul jugak.. Semua apa yg awak cakap ada pada c dia😍

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kan? sama-sama lah kita merenung sejenak..
      ------------------------------------------
      jika hendak bercuti ke Pulau Tioman, boleh la menghubungi saya Abang Wan di 019-2941683.

      www.wanpulautioman.com

      Delete
  7. saya ada....no. 12 tp bukan lelaki jauh kn diri...saya yg jauh kan diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa yang anda lakukan adalah yang terbaik pada anda.
      anda menjauhkan diri adalah lebih baik sekiranya insan yang awk tinggal itu tidak mengikut ciri-ciri lelaki yang berguna..
      ------------------------------------------
      jika hendak bercuti ke Pulau Tioman, boleh la menghubungi saya Abang Wan di 019-2941683.

      www.wanpulautioman.com

      Delete
  8. nak tanye pasl last skali tu . dia suke saya n saya suke dia tapi saya reject dia haha tapi tiap kali terserempak ngan dia mesti dia pandang tapi xdelah plak smpi dia lari yg lari tu saya je .... so dia still suke saya ke sbb dia x lari bile jumpe saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih diatas pertanya saudari. awak mungkin yang menyukia dia. kalau awk tidak suka, kenapa awk yang perlu lari? mungkin dalam diam, awk ada suka pada dia... betul kah?

      Delete
  9. 8/12 ada pd si dia.. Knpa sy xprasan & dia pon xpenah nk terus terang.. Sy ingt sy syok sndri sbb dia selalu tarik perhatian sy.. Patotlah bila sy couple ngn org lain dia terus mendiamkan diri dah xseceria dlu..perangai dia suka menyakat sy da hilng.. Pelik rsanya.. Semester akhir dia pergi camtu ja.. Ingt bila sy couple munkin bleh buat dia cemburu sy mesra ngn org lain..xsangka dia pergi tanpa ucap ap2.. 😢

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya.. lelaki itu terang-terang menyukia saudari. tetapi apakan daya saudari telah menerima insan lain. apa pun yang berlaku pasti ada jalan penyelesaian..
      kandang-kadang memang ada wujud lelaki yang malu.. saya doakan saudari mendapat cinta sejati.. insyaAllah

      Delete
  10. Saya yang no 1 tu . boleh pulak tgh jogging ada org pandang2 . Ada satu hari tu saya tertoleh dkt dia dan dia senyum . bila saya pandang balik , dia pandang tempat lain . Hehe .

    ReplyDelete